Loading [MathJax]/extensions/tex2jax.js
Profile information
1 - 20 out of 73Page size: 20

Publications

  1. E-pub ahead of print

    A Closer Look into Recent Video-based Learning Research: A Comprehensive Review of Video Characteristics, Tools, Technologies, and Learning Effectiveness

    Navarrete, E., Nehring, A., Schanze, S., Ewerth, R. & Hoppe, A., 21 May 2025, (E-pub ahead of print) In: International Journal of Artificial Intelligence in Education.

    Research output: Contribution to journalReview articleResearchpeer review

  2. Published

    Assessing Nature of Science Concepts in Inclusive Chemistry Classes Using Universal Design for Assessment

    Nehring, A. & Walkowiak, M., 2018, Research, Practice and Collaboration in Science Education Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Finlayson, O., McLoughlin, E., Erduran, S. & Childs, P. (eds.). Dublin, p. 2322-2334

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  3. External

    Assessing students’ abilities in processes of scientific inquiry in biology using a paper-and-pencil test

    Nowak, K. H., Nehring, A., Tiemann, R. & Upmeier zu Belzen, A., 17 Sept 2013, In: Journal of Biological Education. 47, 3, p. 182-188

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  4. Published

    Bausteine einer reflektierten Handlungsfähigkeit im Fach Chemie

    Nehring, A. & Schanze, S., 2018, Wirksamer Chemieunterricht. Rehm, M. (ed.). Baltmannsweiler, p. 101-113

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  5. Published

    Chemie für alle: Diversität anerkennen–Barrieren erkennen–Partizipation ermöglichen im Chemieunterricht

    Rott, L., Abels, S., Nehring, A. & Menthe, J., 2024, In: Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie. 204, p. 2-9

    Research output: Contribution to journalArticleTransferpeer review

  6. Published

    Chemie lernen und verstehen mit Aufgaben

    Achtermann, K., Nehring, A. & Sieve, B., 4 Dec 2024, Fachdidaktik Chemie in Theorie und Praxis. p. 199–223

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransferpeer review

  7. Published

    Chemistry Demonstrations and Visual Attention: Does the Setup Matter? Evidence from a Double-Blinded Eye-Tracking Study

    Nehring, A. & Busch, S., 22 Aug 2018, In: Journal of chemical education. 95, 10, p. 1724-1735 12 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  8. External

    Chemistry Student Teachers’ Scientific Inquiry Competencies

    Stiller, J., Nehring, A. & Tiemann, R., 2013, In: Science Education Review Letters. 3, 3, p. 15-20 6 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  9. Published

    Die Gestaltgesetze für Demonstrationsexperimente unter der Lupe: ein Forschungsbericht

    Nehring, A., Springfeld, H. & Taubert, C., 2017, In: MNU - Der mathematische und naturwissenschaftliche Unterricht. 2017, 06, p. 422-427

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  10. Published

    Die Tagungsmethode: Kommunikationskompetenz und Nature-of-Science-Konzepte handlungs- und problemorientiert fördern

    Nehring, A. & Lüttgens, U., 2019, In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie. 174, p. 14-19

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  11. Published

    Digitale Materialien nach dem Universal Design for Learning: Eine Do-it-yourself-Anleitung für den naturwissenschaftlichen Unterricht mit iPads

    Nehring, A. & Walkowiak, M., 2020, In: Schule Inklusiv. 8, p. 28-32

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  12. External

    Doing Inquiry in Chemistry and Biology: The Context’s Influence on the Students’ Cognitive Load

    Nehring, A., Nowak, K. H., Upmeier zu Belzen, A. & Tiemann, R., Jan 2012, In: La Chimica nella Scuola. XXXIV, 3, p. 253-258

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  13. Published

    Dropout Prediction in a Web Environment Based on Universal Design for Learning

    Roski, M., Jagan Sebastian, R., Ewerth, R., Hoppe, A. & Nehring, A., 26 Jun 2023, Artificial Intelligence in Education - 24th International Conference, AIED 2023, Proceedings: 24th International Conference, AIED 2023, Tokyo, Japan, July 3–7, 2023, Proceedings. Wang, N., Rebolledo-Mendez, G., Matsuda, N., Santos, O. C. & Dimitrova, V. (eds.). p. 515–527 13 p. (Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics); vol. 13916 LNAI).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  14. Published

    Ein digitales Seminarkonzept zur kooperativen und differenzierten Gestaltung von inklusivem naturwissenschaftlichem Unterricht

    Seremet, V., Gierl, K., Boskany, J., Schildknecht, R., Kauertz, A., Nitz, S. & Nehring, A., 2021, Lehrkräftebildung neu gedacht: Ein Praxishandbuch für die Lehre in den Naturwissenschaften und deren Didaktiken . Kubsch, M., Sorge, S., Arnold, J. & Graulich, N. (eds.). Münster; New York: Waxmann Verlag GMBH, p. 45-53 9 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  15. Published

    Eine inklusive Lernumgebung ist nicht genug: Fachspezifik, Theoretisierung und inklusive Unterrichtsentwicklung in den Naturwissenschaftsdidaktiken

    Nehring, A. & Walkowiak, M., 29 Oct 2017, In: Zeitschrift für Inklusion. 2017, 3

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  16. Published

    Einen pH-Meter für den Chemieunterricht selbst anfertigen und programmieren

    Nehring, A. & Walkowiak, M., 2016, In: Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule (PdN). 65, 2, p. 39-42

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  17. External

    Empirische Fundierung chemiedidaktischer Forschung - ein Beitrag zum kompetenztheoretischen Ansatz der Problemlöseforschung

    Nehring, A., Tiemann, R. & Koppelt, J., 2011, Empirische Fundierung in den Fachdidaktiken. Bayrhuber, H., Harms, U., Muszynski, B., Ralle, B., Rothgangel, M., Schön, L.-H., Vollmer, H. J. & Weigand, H. G. (eds.). Münster: Waxmann Verlag GMBH, p. 257-273

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  18. Published

    Entwicklung eines Kompetenzmodells zur multiprofessionell-kooperativen Gestaltung von inklusivem Naturwissenschaftsunterricht

    Schildknecht, R., Hundertmark, S., Seremet, V., Sun, X., Nitz, S., Kauertz, A., Lindmeier, B., Lindmeier, C. & Nehring, A., 2021, In: Sonderpädagogische Förderung heute. 4. Beiheft, p. 162-176

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  19. Published

    Epistemic Beliefs in Science: A Systematic Integration of Evidence From Multiple Studies

    Schiefer, J., Edelsbrunner, P., Bernholt, A., Kampa, N. & Nehring, A., Sept 2022, In: Educational Psychology Review. 34, 3, p. 1541–1575 35 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  20. Published

    Exploring Data Mining in Chemistry Education: Building a Web-Based Learning Platform for Learning Analytics

    Roski, M., Ewerth, R., Hoppe, A. & Nehring, A., 12 Mar 2024, In: Journal of Chemical Education. 101, 3, p. 930-940 11 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Previous 1 2 3 4 Next