Profile information

Prof. Dr.  Till Bruckermann

View graph of relations

Publications

  1. 2025
  2. E-pub ahead of print

    Competencies for teaching with and about artificial intelligence in the natural sciences – DiKoLAN AI

    Huwer, J., Thyssen, C., Becker-Genschow, S., von Kotzebue, L., Finger, A., Kremser, E., Berber, S., Brückner, M., Maurer, N., Bruckermann, T., Meier, M. & Thoms, L., Dec 2025, In: Computers and Education Open. 9, 100303.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  3. Published

    Wie können Citizen-Science-Aktivitäten in Universitäten eingebunden werden? Der Citizen Science-Tag 2025: Forschen – Wirken – Gestalten! an der Leibniz Universität Hannover (LUH) als Good-Practice-Beispiel

    Bruckermann, T., van den Bogaert, V., Müller, M., Bieletzki, N., Abel, T., Bertram, T. & von Münchhausen, M., Oct 2025, (LCSS Working Papers: Schriftenreihe Leibniz Center for Science and Society; no. 23).

    Research output: Working paper/PreprintWorking paper/Discussion paper

  4. Published

    Citizen Science

    Bruckermann, T., 14 Sept 2025, Hochschulforschung: Forschung über Hochschule und Wissenschaft. Pasternack, P., Reinmann, G. & Schneijderberg, C. (eds.). 1 ed. Baden-Baden, p. 553-562 (NomosHandbuch).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  5. E-pub ahead of print

    Citizen Science für die Schule! Eine Orientierung für Lehrer*innen

    Miczajka, V., Kiessling, T., Lorke, J., Bruckermann, T., Hauschildt, E., Klein, P. & Brink, W., 1 Sept 2025, (E-pub ahead of print).

    Research output: Working paper/PreprintTechnical reportTransfer

  6. Published

    Digitale Kompetenzen für das Lehramt in den Naturwissenschaften - DiKoLAN PLUS

    Thyssen, C. (Editor), Meier, M. (Editor), Becker-Genschow, S. (Editor), Bruckermann, T. (Editor), Finger, A. (Editor), Huwer, J. (Editor), Kremser, E. (Editor), Thoms, L. (Editor) & von Kotzebue, L. (Editor), 4 Aug 2025, Hamburg. 76 p.

    Research output: Book/ReportMonographResearch

  7. E-pub ahead of print

    Opening the black box of scientific practices – A systematic video development framework integrating scientific reasoning skills and insights into authentic research processes

    Düsing, K., van den Bogaert, V., Brandt, M., Bruckermann, T., Greving, H., Harms, U., Kimmerle, J., Lewanzik, D., Schumann, A., Thomas, J. & Wirth, J., Jul 2025, (E-pub ahead of print).

    Research output: Working paper/PreprintPreprint

  8. Published

    Digitalisierungsbezogene Kompetenzen für das Lehramt der Naturwissenschaften: in Zeiten von adaptivem Unterricht und Künstlicher Intelligenz

    Thyssen, C., Huwer, J., Thoms, L., Becker-Genschow, S., Finger, A., v. Kotzebue, L., Kremser, E., Meier, M. & Bruckermann, T., 30 Jun 2025, Progress in Digitalisation in Chemistry Education 2024. Huwer, J., Wilke, T. & Banerji, A. (eds.). Waxmann Verlag GMBH, p. 9-30 22 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  9. Published

    Einsatz digitaler Medien und Werkzeuge

    Bruckermann, T., Thyssen, C., Ruyter Busch, I., Ellenbeck, A., Moser, F., Ferrazzo, N., Ritter, V. & Schlenker, T., 15 May 2025, Inklusiver Biologieunterricht und sonderpädagogische Förderschwerpunkte. Baur, A., Hammann, M., Thyssen, C. & Bruckermann, T. (eds.). Weinheim, p. 304-322 19 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  10. Published

    Experimentieren

    Bruckermann, T., Ruyter Busch, I., Ellenbeck, A., Ferrazzo, N., Moser, F., Ritter, V. & Schlenker, T., 15 May 2025, Inklusiver Biologieunterricht und sonderpädagogische Förderschwerpunkte. Baur, A., Hammann, M., Thyssen, C. & Bruckermann, T. (eds.). Weinheim, p. 208-223 16 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  11. Published

    Inklusiver Biologieunterricht und sonderpädagogische Förderschwerpunkte

    Baur, A. (Editor), Hammann, M. (Editor), Thyssen, C. (Editor) & Bruckermann, T. (Editor), 15 May 2025, Weinheim. 342 p.

    Research output: Book/ReportAnthologyResearch

  12. Published

    Ziele und Prinzipien des Biologieunterrichts

    Baur, A., Watts, E. M., Thyssen, C., Bruckermann, T. & Hammann, M., 15 May 2025, Inklusiver Biologieunterricht und sonderpädagogische Förderschwerpunkte. Baur, A., Hammann, M., Thyssen, C. & Bruckermann, T. (eds.). Weinheim, p. 13-25 13 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  13. Accepted/In press

    Konzeption eines videobasierten Transferinstruments mit authentischen Fällen zur Vermittlung naturwissenschaftlicher Forschungsprozesse – Fachdidaktische Fundierung und Einsatzmöglichkeiten in Schüler*innenlaboren

    Düsing, K., van den Bogaert, V., Brandt, M., Bruckermann, T., Greving, H., Harms, U., Kimmerle, J., Lewanzik, D., Schumann, A., Thomas, J. C. & Wirth, J., May 2025, (Accepted/In press) Außerschulisches Lernen in der naturwissenschaftlichen Bildung – Eine multiperspektive Betrachtung. Wenzel, A. & Schmäing, T. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  14. Accepted/In press

    Make Your School – Im Team technische Lösungen für die eigene Schule entwickeln

    Greving, H., van den Bogaert, V., Weißschädel, A., Maier, L. & Bruckermann, T., May 2025, (Accepted/In press) Außerschulisches Lernen in der naturwissenschaftlichen Bildung – Eine multiperspektive Betrachtung. Wenzel, A. & Schmäing, T. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  15. Accepted/In press

    Überzeugungen von Lehrkräften zu außerschulischen Lernorten

    Foss-Jähn, M., Greving, H. & Bruckermann, T., May 2025, (Accepted/In press) Außerschulisches Lernen in der naturwissenschaftlichen Bildung – Eine multiperspektive Betrachtung. Wenzel, A. & Schmäing, T. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  16. Published

    Bildungsökosysteme im Fokus: Science Outreach mit Schulprojekten gestalten

    Klaric, E., Pachale, H. & Bruckermann, T., 26 Mar 2025.

    Research output: Contribution to conferencePosterTransferpeer review

  17. Published

    What factors affect the implementation of citizen science in secondary school science classrooms? A scoping review

    Müller, M., van den Bogaert, V., Foss-Jähn, M., Klein, P., Lorke, J. & Bruckermann, T., 16 Mar 2025, In: International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement. 15, 3, p. 433-452 20 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  18. Published

    Durch Forschungspartizipation lernen: Erleben, wie Wissen entsteht?

    Bruckermann, T., 6 Mar 2025, Mit Sachunterricht Zukunft gestalten?! : Herausforderungen und Potenziale im Kontext von Komplexität und Ungewissheit. Schomaker, C., Peschel, M. & Goll, T. (eds.). Bad Heilbrunn, Vol. 35. p. 37-50 (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  19. E-pub ahead of print

    Die Vielfalt der Partizipation in der Forschung: Begriffe, Methoden und Perspektiven

    Schrögel, P., Henke, J., Sturm, U. & Bruckermann, T., 5 Feb 2025, (E-pub ahead of print).

    Research output: Working paper/PreprintPreprint

  20. E-pub ahead of print

    The Role of Research Process Presentations in Science Education: Perceptions of Credibility and Tentativeness in Research Findings

    Thomas, J. C., Düsing, K., van den Bogaert, V., Greving, H., Bruckermann, T., Schumann, A., Brandt, M., Lewanzik, D., Voigt, C. C. & Kimmerle, J., 3 Feb 2025, (E-pub ahead of print).

    Research output: Working paper/PreprintPreprint

  21. E-pub ahead of print

    Emotions, connectedness to nature and sustainable behaviour: Investigating the effects of students’ engagement in extracurricular activities with living animals

    Büssing, A. G., Wülfing, M. & Bruckermann, T., 28 Jan 2025, (E-pub ahead of print) In: Journal of Biological Education. p. 1-18

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 Next