Publications
- 2023
- Published
Die Rolle von emotionalen Kompetenzen in Bullyingprozessen
Drengk, C. M. & Gabriel, T. M., May 2023. 2 p.Research output: Contribution to conference › Poster › Research › peer review
- Published
The intersection of learning difficulties and behavior problems – a scoping review of intervention research
Gabriel, T. & Börnert-Ringleb, M., 2023, In: Frontiers in Education. 8, 1268904.Research output: Contribution to journal › Review article › Research › peer review
- 2022
- Published
Dynamisches Testen im Spannungsfeld von Selektion und Modifikation
Gabriel, T. M., Börnert-Ringleb, M. & Wilbert, J., 2022, Handbuch sonderpädagogische Diagnostik. Gebhardt, M., Scheer, D. & Schurig, M. (eds.). p. 313-322Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
- 2021
- Published
Grundschulkindern Lernstörungen erklären: Evaluation einer psychoedukativen Lehreinheit zur Aufklärung über Lernstörungen
Gabriel, T., Griepenburg, C. & Schuchardt, K., 2021, In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie. 70, 4, p. 316-332 17 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- 2020
- Published
Die Rolle von Emotionen und Emotionsregulation beim schulischen Lernen
Gabriel, T., 2020Research output: Other contribution › Other publication › Transfer