Profile picture not found
View graph of relations

Publications

  1. 2024
  2. E-pub ahead of print

    Der Zusammenhang von emotionalen Kompetenzen und Rollenverhalten in Bullyingprozessen

    Drengk, C. M., Gabriel, T. & Börnert-Ringleb, M., 11 Oct 2024, (E-pub ahead of print).

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  3. Published
  4. E-pub ahead of print

    Zur Beziehung von Bullying, psychologischen Grundbedürfnissen und bedürfnisbezogener Wettbewerbsorientierung

    Drengk, C. & Börnert-Ringleb, M., 27 Sept 2024, (E-pub ahead of print) In: Zeitschrift fur Padagogische Psychologie.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  5. Accepted/In press

    Dynamisches Testen

    Börnert-Ringleb, M. & Wilbert, J., 2024, (Accepted/In press) Handbuch Förderschwerpunkt emotional-soziale Entwicklung.. Casale, G., Hennemann, T., Hövel, D. & Markowetz, R. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  6. Accepted/In press

    Dynamisches Testen von Rechenfertigkeiten im Grundschulalter – Zentrale Befunde des Verbundprojekts DYNAMIK

    Gabriel, T., Köhlken, K., Pavic, A., Mähler, C., Wilbert, J. & Börnert-Ringleb, M., 2024, (Accepted/In press) Fachbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung. Beck, K., Ferdigg, R. A., Katzenbach, D., Kett-Hauser, J., Laux, S. & Urban, M. (eds.). Waxmann Verlag GMBH, Vol. 1.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  7. Accepted/In press

    Empirische Befunde zum inklusiven Unterricht bei Lernbeeinträchtigungen

    Börnert-Ringleb, M. & Grünke, M., 2024, (Accepted/In press) Unterricht bei Lernbeeinträchtigungen – Grundlagen. Melzer, C., Scheer, D. & Vierbuchen, M.-C. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  8. Accepted/In press

    Lernschwierigkeiten

    Becker, S. & Börnert-Ringleb, M., 2024, (Accepted/In press) Handbuch Förderschwerpunkt emotional-soziale Entwicklung. Markowetz, R., Hennemann, T., Hövel, D. & Casale, G. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransferpeer review

  9. Accepted/In press

    Modelle zur (inklusions-)didaktischen Unterrichtsplanung für das Fach Biologie unter besonderer Berücksichtigung von Lernenden mit sonderpädagogischem Förderbedarf

    Ferreira González, L., Fühner, L., Schönauer-Schneider, W., Lang, M., Börnert-Ringleb, M., Schröter-Brickwedde, A. S., Stecher, M. & Terfloth, K., 2024, (Accepted/In press) Unterrichtsplanung Biologie für Sonderpädagogik: Ein Handbuch für Biologieunterricht in Förder- und Inklusionsklassen. Baur, A. (ed.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  10. Accepted/In press

    Schüler*innen mit Lernschwierigkeiten: Ziele und Prinzipien im Förderschwerpunkt Lernen

    Börnert-Ringleb, M. & Schröter-Brickwedde, A. S., 2024, (Accepted/In press) Unterrichtsplanung Biologie für Sonderpädagogik: Ein Handbuch für Biologieunterricht in Förder- und Inklusionsklassen. Baur, A. (ed.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  11. 2023
  12. Published

    Lernschwierigkeiten

    Börnert-Ringleb, M., 1 Feb 2023, Lern- und Verhaltensschwierigkeiten in der Schule. Börnert-Ringleb, M., Casale, G., Balt, M. & Herzog, M. (eds.). Stuttgart, p. 13-22

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  13. Published

    Der Zusammenhang von Lern- und Verhaltensschwierigkeiten

    Börnert-Ringleb, M., Casale, G. & Herzog, M., 2023, Lern- und Verhaltensschwierigkeiten in der Schule. Börnert-Ringleb, M., Casale, G., Balt, M. & Herzog, M. (eds.). p. 34-46

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  14. Published

    Eine Betrachtung der Beziehung von Bullying, dem Bedürfnis nach sozialer Eingebundenheit und unterstützendem Lehrkraftverhalten

    Drengk, C. M. & Börnert-Ringleb, M., 2023, In: Empirische Sonderpädagogik. 2023, 1, p. 3-20

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  15. Published

    Lern- und Verhaltensschwierigkeiten in der Schule

    Börnert-Ringleb, M., Casale, G., Balt, M. & Herzog, M., 2023

    Research output: Book/ReportAnthologyResearch

  16. Published

    The intersection of learning difficulties and behavior problems – a scoping review of intervention research

    Gabriel, T. & Börnert-Ringleb, M., 2023, In: Frontiers in Education. 8, 1268904.

    Research output: Contribution to journalReview articleResearchpeer review

  17. 2022
  18. E-pub ahead of print
  19. Published

    Statistical Power of Piecewise Regression Analyses of Single-Case Experimental Studies Addressing Behavior Problems

    Wilbert, J., Börnert-Ringleb, M. & Lüke, T., 6 Jul 2022, In: Frontiers in Education. 7, 917944.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  20. Published

    Verlaufsdiagnostik und einzelfallbasierte Veränderungsmessung im Rahmen schulischer Förderung

    Börnert-Ringleb, M. & Wilbert, J., 27 Apr 2022, Kinder mit Lern- und emotional-sozialen Entwicklungsauffälligkeiten in der Schule. Blumethal, S., Blumenthal, Y. & Mahlau, K. (eds.). 1 ed. Stuttgart, p. 72-76 5 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  21. Published

    Reducing Math Anxiety in School Children: A Systematic Review of Intervention Research

    Balt, M., Börnert-Ringleb, M. & Orbach, L., 3 Feb 2022, In: Frontiers in Education. 7, 798516.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  22. Published

    Digitales Lernen in der Sonderpädagogik: Einflussebenen und relevante Variablen

    Börnert-Ringleb, M., Casale, G. & Hillenbrand, C., 2022, Tagungsband der Sektionstagung der DGFE Sektion Sonderpädagogik in Köln.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  23. Published

    Digitales Lernen und sonderpädagogische Förderung – Editorial zum Themenheft

    Börnert-Ringleb, M., Casale, G. & Hillenbrand, C., 2022, In: Empirische Sonderpädagogik. 2022, 1, p. 3-5 3 p.

    Research output: Contribution to journalEditorial in journalResearchpeer review

Previous 1 2 3 Next