Profile picture not found
View graph of relations

Publications

  1. 2025
  2. Published

    Entwicklung einer Ratingskala zur Bewertung der Kohärenz von Förderplänen

    Gabriel, T., Pavic, A., Küttner, L., Kreyes, A., Wilbert, J., Mähler, C. & Börnert-Ringleb, M., 9 May 2025.

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  3. Published

    Zur Präferenz von diagnostischen Informationen für die Förderplanung: Ein Vergleich unterschiedlicher Diagnostikarten

    Gabriel, T., Veerbeek, J. & Börnert-Ringleb, M., 9 May 2025.

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  4. E-pub ahead of print

    Eine Untersuchung der Beziehung von Bullying, schulleistungsbezogener Wettbewerbsorientierung und leistungsorientierter Lehrkraftpräferenz

    Drengk, C. M. & Börnert-Ringleb, M., 6 May 2025, (E-pub ahead of print) In: Unterrichtswissenschaft.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  5. Published

    Stress and anxiety in schools: A multilevel analysis of individual and class-level effects of achievement and competitiveness

    Becker, S. & Börnert-Ringleb, M., 24 Jan 2025, In: Frontiers in Education. 9, 1519161.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  6. E-pub ahead of print

    Dynamisches Testen von Rechenfertigkeiten im Grundschulalter – Zentrale Befunde des Verbundprojekts DYNAMIK

    Gabriel, T., Köhlken, K., Pavic, A., Mähler, C., Wilbert, J. & Börnert-Ringleb, M., 2025, (E-pub ahead of print) Fachbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung. Beck, K., Ferdigg, R. A., Katzenbach, D., Kett-Hauser, J., Laux, S. & Urban, M. (eds.). Waxmann Verlag GMBH, Vol. 1.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  7. Accepted/In press

    Empirische Befunde zum inklusiven Unterricht bei Lernbeeinträchtigungen

    Börnert-Ringleb, M. & Grünke, M., 2025, (Accepted/In press) Unterricht bei Lernbeeinträchtigungen – Grundlagen. Melzer, C., Scheer, D. & Vierbuchen, M.-C. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  8. Published

    Sonderpädagogischer Förderschwerpunkt Lernen

    Börnert-Ringleb, M. & Schröter-Brickwedde, A. S., 2025, Inklusiver Biologieunterricht und sonderpädagogische Förderschwerpunkte. Baur, A., Hammann, M., Thyssen, C. & Bruckermann, T. (eds.). p. 59-70

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  9. Accepted/In press

    The Power of Randomization Tests for Intraindividual Variability: Insights from a Monte Carlo Study

    Wilbert, J., Börnert-Ringleb, M. & Lüke, T., 2025, (Accepted/In press) In: Empirische Sonderpädagogik.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  10. Accepted/In press

    Validität und psychometrische Eigenschaften im Dynamischen Testen: Analyse der Trainingsdaten des Graduated Prompt Ansatzes.

    Börnert-Ringleb, M., Veerbeek, J. & Wilbert, J., 2025, (Accepted/In press) Test und Trends Bd. 21 - Trends und Visionen pädagogisch-psychologischer Diagnostik. Hasselhorn, M., Mähler, C., Richter, T. & Trautwein, U. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  11. 2024
  12. E-pub ahead of print

    Der Zusammenhang von emotionalen Kompetenzen und Rollenverhalten in Bullyingprozessen

    Drengk, C. M., Gabriel, T. & Börnert-Ringleb, M., 11 Oct 2024, (E-pub ahead of print).

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  13. Published
  14. E-pub ahead of print
  15. Accepted/In press

    Dynamisches Testen

    Börnert-Ringleb, M. & Wilbert, J., 2024, (Accepted/In press) Handbuch Förderschwerpunkt emotional-soziale Entwicklung.. Casale, G., Hennemann, T., Hövel, D. & Markowetz, R. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  16. Accepted/In press

    Lernschwierigkeiten

    Becker, S. & Börnert-Ringleb, M., 2024, (Accepted/In press) Handbuch Förderschwerpunkt emotional-soziale Entwicklung. Markowetz, R., Hennemann, T., Hövel, D. & Casale, G. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransferpeer review

  17. 2023
  18. Published

    Lernschwierigkeiten

    Börnert-Ringleb, M., 1 Feb 2023, Lern- und Verhaltensschwierigkeiten in der Schule. Börnert-Ringleb, M., Casale, G., Balt, M. & Herzog, M. (eds.). Stuttgart, p. 13-22

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  19. Published

    Der Zusammenhang von Lern- und Verhaltensschwierigkeiten

    Börnert-Ringleb, M., Casale, G. & Herzog, M., 2023, Lern- und Verhaltensschwierigkeiten in der Schule. Börnert-Ringleb, M., Casale, G., Balt, M. & Herzog, M. (eds.). p. 34-46

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  20. Published
  21. Published

    Lern- und Verhaltensschwierigkeiten in der Schule

    Börnert-Ringleb, M., Casale, G., Balt, M. & Herzog, M., 2023

    Research output: Book/ReportAnthologyResearch

  22. Published

    The intersection of learning difficulties and behavior problems – a scoping review of intervention research

    Gabriel, T. & Börnert-Ringleb, M., 2023, In: Frontiers in Education. 8, 1268904.

    Research output: Contribution to journalReview articleResearchpeer review

  23. 2022
  24. E-pub ahead of print
Previous 1 2 3 Next