Publications
- 2025
- Accepted/In press
Crisis-driven transformation in tertiary mathematics – A case study connecting TTE and ATD
Günther, L. M., Peters, J. & Hochmuth, R., 2025, (Accepted/In press) Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14).Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
- Published
- 2024
- Published
Da ist Emil erstmal selber! Wie Bewegungschoreografien eine strukturelle Rahmung geben
Schöneberger, J., von Mansberg, A. & Günther, L. M., 2024, In: Schultheater. Wahrnehmung, Gestaltung, Spiel. 2024, 56, p. 32 – 35 4 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Der Start in das Mathematikstudium als krisenhafter Bildungsprozess
Günther, L. M., 2024, Mathematische Bildung neu denken: Andreas Vohns erinnern und weiterdenken. Hamann, T., Helmerich, M., Kollosche, D., Lengnink, K. & Pohlkamp, S. (eds.). p. 183-197 (Conference Proceedings in Mathematics Education; vol. 12).Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research
- E-pub ahead of print
Ins Licht sprechen: Performative Methode mit Text und Beleuchtung
Günther, L. M., 2024, (E-pub ahead of print) In: Schultheater. Wahrnehmung, Gestaltung, Spiel. 2024, 58, 2 p.Research output: Contribution to journal › Other contribution to journal › Education › peer review
- Published
SDL 2024 Schultheater Rollen Rezensionen
Driemel, I., Günther, L. M. & Aust, M., 2024, In: Fokus Schultheater. 2024Research output: Contribution to journal › Book/Film/Article review in journal › Research › peer review
- Published
Transitions and crisis in mathematical enculturation
Günther, L. M., 2024, INDRUM2024 PROCEEDINGS: Fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. p. 909-910Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
- Published
Von Haltung, Positionierung und Transformation. Zum Bildungsgehalt von Rollenarbeit in theaterpädagogischen Prozessen
Günther, L. M., 2024, In: Fokus Schultheater. 2024Research output: Contribution to journal › Essay in journal › Research › peer review
- 2023
- Published
Thoughts on Different Types of Mathematical Enculturation at the Secondary-Tertiary-Transition
Günther, L. M. & Hochmuth, R., 2023, Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Drijvers, P., Csapodi, C., Palmér, H., Gosztonyi, K. & Kónya, E. (eds.). BudapestResearch output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
- 2022
- Published
Informal learning situations in the context of mathematics studies: development of an analysis framework
Günther, L. M., Marten, N. & Berendes, K., 2022, INDRUM 2022 PROCEEDGINGS: Fourth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. Trigueros, M., Barquero, B., Hochmuth, R. & Peters, J. (eds.). Hannover, p. 622-631 10 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
- 2020
- Published
Eine Quantenerzählung: Generative Art und Tanz als digitaler Raum
Günther, L. M., 2020, In: Schultheater. Wahrnehmung, Gestaltung, Spiel. 42Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
(Live-)Video in Theater und theaterpädagogischen Prozessen
Günther, L. M. & Müntinga, K., 2020, In: Zeitschrift für Theaterpädagogik (druck). 76Research output: Contribution to journal › Article › Transfer