Profile picture not found
View graph of relations

Publications

  1. 2025
  2. Accepted/In press

    Crisis-driven transformation in tertiary mathematics – A case study connecting TTE and ATD

    Günther, L. M., Peters, J. & Hochmuth, R., 2025, (Accepted/In press) Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  3. Published
  4. 2024
  5. Published

    Da ist Emil erstmal selber! Wie Bewegungschoreografien eine strukturelle Rahmung geben

    Schöneberger, J., von Mansberg, A. & Günther, L. M., 2024, In: Schultheater. Wahrnehmung, Gestaltung, Spiel. 2024, 56, p. 32 – 35 4 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  6. Published

    Der Start in das Mathematikstudium als krisenhafter Bildungsprozess

    Günther, L. M., 2024, Mathematische Bildung neu denken: Andreas Vohns erinnern und weiterdenken. Hamann, T., Helmerich, M., Kollosche, D., Lengnink, K. & Pohlkamp, S. (eds.). p. 183-197 (Conference Proceedings in Mathematics Education; vol. 12).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearch

  7. E-pub ahead of print

    Ins Licht sprechen: Performative Methode mit Text und Beleuchtung

    Günther, L. M., 2024, (E-pub ahead of print) In: Schultheater. Wahrnehmung, Gestaltung, Spiel. 2024, 58, 2 p.

    Research output: Contribution to journalOther contribution to journal Educationpeer review

  8. Published

    SDL 2024 Schultheater Rollen Rezensionen

    Driemel, I., Günther, L. M. & Aust, M., 2024, In: Fokus Schultheater. 2024

    Research output: Contribution to journalBook/Film/Article review in journalResearchpeer review

  9. Published

    Transitions and crisis in mathematical enculturation

    Günther, L. M., 2024, INDRUM2024 PROCEEDINGS: Fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. p. 909-910

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  10. Published

    Von Haltung, Positionierung und Transformation. Zum Bildungsgehalt von Rollenarbeit in theaterpädagogischen Prozessen

    Günther, L. M., 2024, In: Fokus Schultheater. 2024

    Research output: Contribution to journalEssay in journalResearchpeer review

  11. 2023
  12. Published

    Thoughts on Different Types of Mathematical Enculturation at the Secondary-Tertiary-Transition

    Günther, L. M. & Hochmuth, R., 2023, Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Drijvers, P., Csapodi, C., Palmér, H., Gosztonyi, K. & Kónya, E. (eds.). Budapest

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  13. 2022
  14. Published

    Informal learning situations in the context of mathematics studies: development of an analysis framework

    Günther, L. M., Marten, N. & Berendes, K., 2022, INDRUM 2022 PROCEEDGINGS: Fourth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. Trigueros, M., Barquero, B., Hochmuth, R. & Peters, J. (eds.). Hannover, p. 622-631 10 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  15. 2020
  16. Published

    Eine Quantenerzählung: Generative Art und Tanz als digitaler Raum

    Günther, L. M., 2020, In: Schultheater. Wahrnehmung, Gestaltung, Spiel. 42

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  17. Published

    (Live-)Video in Theater und theaterpädagogischen Prozessen

    Günther, L. M. & Müntinga, K., 2020, In: Zeitschrift für Theaterpädagogik (druck). 76

    Research output: Contribution to journalArticleTransfer