Profile picture not found
View graph of relations

Publications

  1. 2023
  2. Accepted/In press

    Nachhaltiger Kinderschutz in der Grundschule – Eckpunkte für ein interdisziplinäres Schulentwicklungsverständnis.

    Spies, A., Beckmann, K., Balbach, K. & Prüshoff, H., 2023, (Accepted/In press) Nachhaltige Bildung in der Grundschule.. (Jahresband der DGfE-Kommission Grundschulforschung).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  3. 2022
  4. Published

    Soziale Lernerfahrungen im Gefährdungsbereich Vernachlässigung: eine kinderschutzsensible und bindungstheoretische Perspektive auf Lehrkräfte

    Balbach, K., 26 Jun 2022, In: ESE - emotionale und Soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen. 4, p. 58-69

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  5. Published

    Sexualisierte Gewalt, Kinderschutz in Schulen und Behinderung: Risikokonstellationen, Tabuzonen und Professionalisierungsanforderungen

    Balbach, K. & Herz, B., 2022, In: Sonderpädagogische Förderung heute. 67, 1, p. 31-42

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  6. 2021
  7. Published

    Institutional Processes of Social and Emotional Disintegration of Children and Young People with Social, Emotional and Behavioural Difficulties (SEBD)

    Herz, B., Hoyer, J. & Balbach, K., 2021.

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  8. Published

    Schulischer Kinderschutz aus bindungstheoretischer Perspektive

    Balbach, K., 2021.

    Research output: Contribution to conferencePosterResearch