Publications
- 2025
- Published
Rezension zu: Dederich, Markus; Seitzer, Philipp: Erfahrung, Wissen, Handlen. Zur Grundlegung der Heil- und Sonderpädagogik
Klix, J., 6 Jan 2025, In: Gemeinsam leben: Zeitschrift für Inklusion. 2025, 1, p. 55-56Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Accepted/In press
Sprachliche Handlungen und pragmatische Signifikanz intentionaler Verben. Soziale Konstitution von Handlungskraft in Schülerinnen-Interaktion
Briese, J. & Klix, J., 2025, (Accepted/In press) In: Kodikas, Code - Ars semeiotica : an international journal of semiotics (print).Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- 2024
- E-pub ahead of print
Methodological implications of a theoretical textbook analysis of Pedagogy for intellectual disabilites (PID)
Klix, J., 11 Sept 2024, (E-pub ahead of print).Research output: Contribution to conference › Poster › Research › peer review
- E-pub ahead of print
Subject-Centredness and Self-Conception als an Inclusive Science of German-Langugage Pedagogy for Intellectual Disabilities - Convergence or Contradiction?
Klix, J., 2024, (E-pub ahead of print) Programme & Abstract Book: The Asian Conference on Education (ACE2024). November 25-29, 2024. p. 179Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference abstract › Research › peer review
- 2023
- Published
Methodische Implikationen einer denkstiltheoretischen Lehrbuchanalyse der Pädagogik bei Geistiger Behinderung (PbGB): Poster auf der 36. Jahrestagung der Inklusionsforscher:innen
Klix, J., 2023.Research output: Contribution to conference › Poster › Research › peer review
- Published
Rezension zu: Biewer, Gottfried; Kremsner, Gertraud; Proyer, Michelle: Inklusive Schule - Handlungsfeld motorische und kognitive Entwicklung. Kohlhammer: 2022
Klix, J., 2023, In: Gemeinsam leben: Zeitschrift für Inklusion. 32, 2, p. 129-131Research output: Contribution to journal › Book/Film/Article review in journal › Research
- 2022
- Published
„Mir reichen diese 2 Geschlechter nicht aus“: Potenziale von Elementarisierung für Genderkonstruktionen in Leichter Sprache
Klix, J., Kreuznacht, K. & Niediek, I., 31 Dec 2022, In: Zeitschrift für Inklusion. 4Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Reflexionen zu den neuen KMK-Empfehlungen für den sonderpädagogischen Schwerpunkt Geistige Entwicklung und Aufgaben für die Weiterentwicklung der Fachrichtung
Niediek, I., Fischer, S., Klix, J., Meyer, D. & Lindmeier, B., Jun 2022, In: Sonderpädagogische Förderung heute. 67, 2, p. 136-150 15 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Heterogenität und die Rechtfertigung von Einheit in der Pädagogik bei Beeinträchtigung der geistigen Entwicklung: Konzeption einer denkstiltheoretischen Lehrbuchanalyse
Klix, J., 2022, Sonderpädagogik - zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung: Tagungsband zur DGfE Tagung der Sektion Sonderpädagogik. Müller, T., Ratz, C., Stein, R. & Lüke, C. (eds.). Bad Heilbrunn, p. 220-230Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review