Profile picture not found

Jonathan Klix

View graph of relations

Publications

  1. 2025
  2. Published

    Rezension zu: Dederich, Markus; Seitzer, Philipp: Erfahrung, Wissen, Handlen. Zur Grundlegung der Heil- und Sonderpädagogik

    Klix, J., 6 Jan 2025, In: Gemeinsam leben: Zeitschrift für Inklusion. 2025, 1, p. 55-56

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  3. Accepted/In press
  4. 2024
  5. E-pub ahead of print

    Methodological implications of a theoretical textbook analysis of Pedagogy for intellectual disabilites (PID)

    Klix, J., 11 Sept 2024, (E-pub ahead of print).

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  6. E-pub ahead of print

    Subject-Centredness and Self-Conception als an Inclusive Science of German-Langugage Pedagogy for Intellectual Disabilities - Convergence or Contradiction?

    Klix, J., 2024, (E-pub ahead of print) Programme & Abstract Book: The Asian Conference on Education (ACE2024). November 25-29, 2024. p. 179

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference abstractResearchpeer review

  7. 2023
  8. Published
  9. Published

    Rezension zu: Biewer, Gottfried; Kremsner, Gertraud; Proyer, Michelle: Inklusive Schule - Handlungsfeld motorische und kognitive Entwicklung. Kohlhammer: 2022

    Klix, J., 2023, In: Gemeinsam leben: Zeitschrift für Inklusion. 32, 2, p. 129-131

    Research output: Contribution to journalBook/Film/Article review in journalResearch

  10. 2022
  11. Published
  12. Published

    Reflexionen zu den neuen KMK-Empfehlungen für den sonderpädagogischen Schwerpunkt Geistige Entwicklung und Aufgaben für die Weiterentwicklung der Fachrichtung

    Niediek, I., Fischer, S., Klix, J., Meyer, D. & Lindmeier, B., Jun 2022, In: Sonderpädagogische Förderung heute. 67, 2, p. 136-150 15 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  13. Published

    Heterogenität und die Rechtfertigung von Einheit in der Pädagogik bei Beeinträchtigung der geistigen Entwicklung: Konzeption einer denkstiltheoretischen Lehrbuchanalyse

    Klix, J., 2022, Sonderpädagogik - zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung: Tagungsband zur DGfE Tagung der Sektion Sonderpädagogik. Müller, T., Ratz, C., Stein, R. & Lüke, C. (eds.). Bad Heilbrunn, p. 220-230

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review