Image/logo of the organisation entitled  Institute of Education for Special Needs

Institute of Education for Special Needs

Organisational unit: Institute

Type of address: Visitor address.
Schloßwender Str. 1
30159
Hannover
View graph of relations

Publications

  1. 2025
  2. Published

    Dialogisches Lesen mit Bilderbuch-Apps: Rekonstruktionen kindlicher narrativer Verstehensprozesse

    Müller-Brauers, C., Miosga, C., Buchmeier, F. & Quidsinski, H., 3 Apr 2025, In: MiDU - Medien im Deutschunterricht. 6, 2, p. 1-4

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  3. Published

    Wie kooperieren Lehramtsstudierende? Ergebnisse studentischer Tandemarbeit in einem studiengangsübergreifenden Seminar

    Henkel, R. N., 29 Mar 2025, Rekonstruktive Forschung im und zum Lehramtsstudium. Labede, J., Lindmeier, B. & Wernet, A. (eds.). p. 329-353

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  4. Published

    Lernen an und mit unbekannten Biografien: Perspektiven aus Vergangenheit, Gegenwart und Zukunft im Kontext der Lehrer*innenbildung

    Junge, A., Miller, O., Veith, S. I. & Weddehage, K., 6 Mar 2025, Mit Sachunterricht Zukunft gestalten?! : Herausforderungen und Potenziale im Kontext von Komplexität und Ungewissheit . p. 281 - 293

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionTransferpeer review

  5. E-pub ahead of print

    KI-basierte Diagnostik der Benennungsgeschwindigkeit als kognitiver Prädiktor der Lesefertigkeiten bei ein- und mehrsprachigen Kindern

    Wallbaum, M. & Stelze, K., Mar 2025, (E-pub ahead of print) In: Sprachtherapie aktuell. 12, 1, e2025-11.

    Research output: Contribution to journalMeeting AbstractResearchpeer review

  6. Published

    Masking bzw. Camouflaging als eine zentrale Strategie autistischer Mädchen – Bewältigungsstrategie und zugleich selbst eine Belastung?

    Lindmeier, B., 17 Feb 2025, Resilienz. Inklusion. Lernende Systeme . Bešić , E., Ender, D. & Gasteiger-Klicpera , B. (eds.). p. 167-174

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  7. Published

    The Dance of Emotions in Infant Semiolinguistic Development: Reflections on a Relational Research Methodology To Colwyn

    Lüdtke, U. M., Bansner-Ahrberg, M. C., Beta, K., Lück, S., Polzin, C., Schütte, U., Wu, J. & Frank, B., Feb 2025, Intersubjective Minds: Rhythm, Sympathy, and Human Being. Oxford University Press, p. 431-457 27 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  8. Published

    Linguistic and Communicative Diversity in Inclusive Settings: Effects, Challenges, and Opportunities

    Stitzinger, U., 27 Jan 2025, In: Education Sciences. 15, 2, 16 p., 157.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  9. Published

    Stress and anxiety in schools: A multilevel analysis of individual and class-level effects of achievement and competitiveness

    Becker, S. & Börnert-Ringleb, M., 24 Jan 2025, In: Frontiers in Education. 9, 1519161.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  10. Published

    Rezension zu: Dederich, Markus; Seitzer, Philipp: Erfahrung, Wissen, Handlen. Zur Grundlegung der Heil- und Sonderpädagogik

    Klix, J., 6 Jan 2025, In: Gemeinsam leben: Zeitschrift für Inklusion. 2025, 1, p. 55-56

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  11. Accepted/In press

    Adaptive Leseförderung - Klassische Förderschritte und Innovationspotential von KI für Lesematerialien

    Herz, C., Hußmann, A. & Müller-Brauers, C., 2025, (Accepted/In press) In: Fördermagazin.

    Research output: Contribution to journalArticleTransfer

  12. Published

    Der Weg ist das Ziel: Einsatzmöglichkeiten der Methode des Philosophierens am Beispiel eines Hochschulseminars im Fach Sachunterricht

    Junge, A. & Schmidt, F. A., 2025, In: Herausforderung Lehrer*innenbildung – Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ). 8, 1, 18 p.

    Research output: Contribution to journalArticleTransferpeer review

  13. Published

    Die LeibnizLernlandschaft: Diversität und Digitalität (L2D2): Ein Ort für eine interdisziplinäre, strukturübergreifende inklusive Lehrkräftebildung an der Leibniz Universität Hannover

    Bruckermann, T., Neugebauer, T., Schanze, S., Schomaker, C. & Werning, R., 2025, Atlas der Hochschullernwerkstätten: Ein (un-)vollständiges Kompendium. Stadler-Altmann, U., Herrmann, F., Kihm, P. & Schulte-Buskase, A. (eds.). Bad Heilbrunn, p. 342-353 (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransferpeer review

  14. Accepted/In press

    Eine Untersuchung der Beziehung von Bullying, schulleistungsbezogener Wettbewerbsorientierung und leistungsorientierter Lehrkraftpräferenz

    Drengk, C. M. & Börnert-Ringleb, M., 2025, (Accepted/In press) In: Unterrichtswissenschaft.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  15. Accepted/In press

    Empirische Befunde zum inklusiven Unterricht bei Lernbeeinträchtigungen

    Börnert-Ringleb, M. & Grünke, M., 2025, (Accepted/In press) Unterricht bei Lernbeeinträchtigungen – Grundlagen. Melzer, C., Scheer, D. & Vierbuchen, M.-C. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  16. Published

    Mädchen und Frauen im Autismus-Spektrum

    Lindmeier, B., 2025, In: Menschen. Zeitschrift für gemeinsames Leben, Lernen und Arbeiten. 48, 1, p. 49-54

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  17. Published

    Mädchen und Frauen im Autismus-Spektrum

    Lindmeier, B., Granz, S. & Taulien, T., 2025, In: Gemeinsam leben: Zeitschrift für Inklusion. 33, 3, p. 169-177

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  18. Published
  19. Published

    Raising Questions on Exclusion and (Missing) Representation in Teacher Education

    Potthast, I., Arndt, A., Beck, A., Johnson, C., Lindmeier, B. & Wessel-Powell, C., 2025, Erfahrungen von Exklusion: Differenzsensible und diskriminierungskritische Perspektiven auf pädagogische Handlungsfelder. Hackbarth, A., Häseker, A. V., Bender, S., Boger, M.-A., Bräu, K. & Panagiotopoulou, J. A. (eds.). Verlag Barbara Budrich, p. 211-224 13 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  20. Accepted/In press
  21. Accepted/In press

    The Power of Randomization Tests for Intraindividual Variability: Insights from a Monte Carlo Study

    Wilbert, J., Börnert-Ringleb, M. & Lüke, T., 2025, (Accepted/In press) In: Empirische Sonderpädagogik.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...83 Next