Organisation placeholder image, no image found

Abteilung Physikdidaktik

Organisational unit: Section/Division

Type of address: Visitor address.
Welfengarten 1A
30167
Hannover
View graph of relations

Publications

  1. 2025
  2. Published

    g messen - Unorthodoxe experimentelle Messverfahren zur Bestimmung von g

    Rubitzko, T. & Friege, G., Mar 2025, 8 p.

    Research output: Other contributionOther publicationResearch

  3. Published

    Mikrogravitation: Do-it-Yourself-Experimente in der (fast perfekten) Schwerelosigkeit

    Scheer, S., Friege, G., Hantke, K. & Driesner, V., Mar 2025, 6 p.

    Research output: Other contributionOther publicationResearch

  4. Published

    Sammlung von Experimenten zum freien Fall

    Rubitzko, T. & Friege, G., Mar 2025, 2 p.

    Research output: Other contributionOther publicationResearch

  5. Published

    Wie kommt man von der Reaktionsstrecke zur Reaktionszeit? Unterricht zur beschleunigten Bewegung nach dem Ansatz des "produktiven Scheiterns"

    Hiniborch, J. & Friege, G., Mar 2025, 4 p.

    Research output: Other contributionOther publicationResearch

  6. 2024
  7. Published

    Thermodynamik zum Anfassen: Experimente mit Funktionsmodellen thermodynamischer Maschinen

    Friege, G., Schulz, M., Ganz, M., Watzka, B. & Rubitzko, T., 10 Dec 2024, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2024, 204, p. 25-29

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  8. Published

    Ingenuity und ich – Erinnerungen an die gemeinsame Zeit auf dem Mars

    Brockmann-Behnsen, D., Oct 2024, In: Spektrum der Wissenschaft. 2024, 10, 8 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  9. Published

    Target-Group Based Public Relations for the Collaborative Research Center 871

    Schomaker, C., Friege, G., Gilge, P. & Seume, J. R., 12 Sept 2024, Regeneration of Complex Capital Goods : Contributions to the Final Symposium of the Collaborative Research Center 871. Seume, J. R., Denkena, B. & Gilge, P. (eds.). 1. ed. p. 467-488

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  10. Published

    Perspektiven von Grundschulkindern auf das physikalische Phänomen Schall: Eine phänomenografische Studie

    Veith, S. I., 2024, Hannover.

    Research output: Book/ReportMonographResearch

  11. Published

    Praktikumsvorbereitung neu gedacht: ein Scrum-basiertes Konzept für das Vorbereitungsseminar

    Brockmann-Behnsen, D., 2024, Frühe naturwissenschaftliche Bildung: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Hamburg 2023. van Vorst, H. (ed.). p. 378-381 4 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  12. Published

    Teaching Internship Preparation On The Next Level – A Scrum-Based Concept For The Preparatory Seminar

    Brockmann-Behnsen, D., 2024, The 15th ESERA Proceedings Book Series-V. Kaya, G., Sardag, M. & Donmez, I. (eds.). 1. ed. Vol. 5. p. 222-230 9 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  13. Published

    Transferring Productive Failure to Teaching Physics

    Hiniborch, J. & Friege, G., 2024, The 15th ESERA Proceedings Book Series-II. Sardag, M., Kaya, G. & Ecevit, T. (eds.). Vol. 2. p. 122-130 9 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  14. 2023
  15. Published

    Die Ausbreitung von Schall aus der Perspektive von Grundschulkindern: eine phänomenographische Studie

    Veith, S. I., Dec 2023, In: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. 29, 1, 6.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  16. Published

    What’s the Matter with Sound? How Primary School Students Perceive the Nature of Sound

    Veith, S. I., Oct 2023, In: Research in science education. 53, 5, p. 919-934 16 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  17. Published

    Ungeliebt, aber notwendig: Im Physikunterricht Versuchsprotokolle verfassen lernen

    Schindler, M., Friege, G. & Barth, M., 19 Jul 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 195/196, p. 20-24 5 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  18. Published

    Videodokumentierte Hausaufgaben nutzen

    Friege, G. & Döring, L., 19 Jul 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 195/196, p. 72-76 5 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  19. Published

    Multi-fair Capacitated Students-Topics Grouping Problem

    Quy, T. L., Friege, G. & Ntoutsi, E., 27 May 2023, Advances in Knowledge Discovery and Data Mining - 27th Pacific-Asia Conference on Knowledge Discovery and Data Mining, PAKDD 2023, Proceedings. Kashima, H., Ide, T. & Peng, W.-C. (eds.). p. 507–519 13 p. (Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics); vol. 13935 LNCS).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  20. Published

    A review of clustering models in educational data science towards fairness-aware learning

    Quy, T. L., Friege, G. & Ntoutsi, E., 30 Apr 2023, Educational Data Science: Essentials, Approaches, and Tendencies. Big Data Management. Singapore, p. 43-94

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  21. Published

    Die kosmische Entfernungsleiter: Aufgaben zur Messung der Abstände zu Planeten, Sternen und Galaxien

    Brockmann-Behnsen, D., 26 Apr 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 194, p. 23-28 6 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  22. Published

    Neue Welten in unendlichen Weiten

    Brockmann-Behnsen, D., 26 Apr 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 194, p. 2-6 5 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  23. Published

    Problemlösen lernen: Wissenszentrierte Aufgaben mit astrophysikalischen Fragestellungen

    Friege, G., 26 Apr 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 194, p. 37-42 5 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

Previous 1 2 3 4 Next