Publikationen
- 2025
- Veröffentlicht
Principles, organisation, and methods of digitally transformed universities
von der Heyde, M., Hartmann, A., Goebel, M. & Bochmann, T., 13 Jan. 2025, in: EPiC Series in Computing. 105, S. 200-213 14 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Konferenzaufsatz in Fachzeitschrift › Forschung › Peer-Review
- 2024
- Veröffentlicht
Anything is Possible? Herkunftseffekte beim Aufstieg: Eine Analyse unterschiedlicher Laufbahnnarrative im US‑akademischen Feld
Beyer, S., 1 Dez. 2024, Sozialer Aufstieg durch Bildung? : Theoretische Zugänge, empirische Einsichten. Möller, C., Blome, F. & Reuter, J. (Hrsg.). Weinheim Basel, S. 190-211 22 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Did the Bologna Process challenge the German apprenticeship system? Evidence from a natural experiment
Thomsen, S. L. & Trunzer, J., 11 Okt. 2024, in: Journal of Human Capital. 18, 4, S. 635-667 87 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Competition on hold? How competing discourses shape academic organisations in times of crisis
Buschkamp, L. & Seidenschnur, T., Aug. 2024, in: Higher education. 88, 2, S. 569–585 17 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
The interrelation of scientific, ethical, and translational challenges for precision medicine with multimodal biomarkers: A qualitative expert interview study in dermatology research
Hangel, N., Buyx, A. & Fritzsche, M. C., 15 Juli 2024, in: Heliyon. 10, 13, 13 S., e31723.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Vulnerability and Response‑Ability in the Pandemic Marketplace: Developing an Ethic of Care for Provisioning in Crisis
Geiger, S., Galasso, I., Hangel, N., Lucivero, F. & Watts, G., Juli 2024, in: Journal of business ethics. 192, 3, S. 441-459 19 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)
The global spread of national universities: modern state formation and geopolitical anxieties in higher education policy
Bengson, N., 4 Apr. 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) in: Globalisation, Societies and Education. 16 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Levels and facets of university students' stress during the COVID‐19 pandemic: Longitudinal evidence from the first two academic years in Germany and the U.S.
Höhne, E., von Keyserlingk, L., Haase, J., Arum, R. & Zander, L., 26 Feb. 2024, in: Social and Personality Psychology Compass. 18, 3, e12935.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)
Formative Ideas of the National University: A Thematic Analysis of Texts from the Long 19th Century
Bengson, N., 2 Feb. 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) in: Higher education policy. 21 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Studying abroad experience and the wages of females
Asankulova, Z. & Thomsen, S., Feb. 2024, in: Higher Education. 87, 2, S. 401-431 31 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Solidarity and reciprocity during the COVID-19 pandemic: a longitudinal qualitative interview study from Germany
Schönweitz, F. B., Zimmermann, B. M., Hangel, N., Fiske, A., McLennan, S., Sierawska, A. & Buyx, A., 2 Jan. 2024, in: BMC PUBLIC HEALTH. 24, 14 S., 23.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Angenommen/Im Druck
Increasing outgroup liking through empathy: the catalyzing role of background music in narrative videos of immigrant students.
Zander, L. & Haase, J., 2024, (Angenommen/Im Druck) Proceedings of the 13rd EAI International Conference: ArtsIT, Interactivity & Game Creation, New York University, Abu Dhabi, United Arab Emirates..Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Qualitätssichernde Maßnahmen in Berufungsverfahren: Empirische Untersuchungen an deutschen Universitäten
Walther, L., 2024, Hannover. 159 S.Publikation: Qualifikations-/Studienabschlussarbeit › Dissertation
- 2023
- Veröffentlicht
The Variance of German University Governance: Exploring the Effects of Organizational Field Positions
Döhler, M., Hönnige, C., Kosmützky, A., Ruffing, E. & Staff, H., 7 Dez. 2023, in: Higher education policy.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Solidarity during the COVID-19 pandemic: evidence from a nine-country interview study in Europe
Kieslich, K., Fiske, A., Gaille, M., Galasso, I., Geiger, S., Hangel, N., Horn, R., Lanzing, M., Libert, S., Lievevrouw, E., Lucivero, F., Marelli, L., Prainsack, B., Schönweitz, F., Sharon, T., Spahl, W., Van Hoyweghen, I. & Zimmermann, B. M., Dez. 2023, in: Medical Humanities. 49, 4, S. 511-520 10 S., medhum-2022-012536.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Peer review’s irremediable flaws: Scientists’ perspectives on grant evaluation in Germany
Barlösius, E., Paruschke, L. & Philipps, A., 23 Okt. 2023, in: Research evaluation. 32, 4, S. 623-634 12 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Konkurrieren: Ein Beitrag zur Soziologie des Wettbewerbs
Kosmützky, A. K. & Meier, F., 29 Sept. 2023, Polarisierte Welten. Verhandlungen des 41. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Bielefeld 2022. Band 41. S. 1-10Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung
- Veröffentlicht
Ministerielle Steuerung von Universitäten durch Kennzahlen: Eine empirische Analyse in fünf Bundesländern
Möller, B., 29 Aug. 2023, 1 Aufl. Wiesbaden. 225 S. (Higher Education Research and Science Studies)Publikation: Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Monografie › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
“Fear Factor(y)”: Academia. Subtle Mechanisms of Symbolic Domination in the Academic Field 1, 2
Beyer, S. & Schmitz, A., 1 Juni 2023, in: Sociological Forum. 38, 2, S. 483-509 27 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
How do universities’ organizational characteristics, management strategies, and culture influence academic research collaboration? A literature review and research agenda
Kienast, S. R., Juni 2023, in: Tertiary Education and Management. 29, 2, S. 139-160 22 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review