Publikationen
- 2025
- Veröffentlicht
Modelling mathematics for educational research and practice: a comparison of two theoretical approaches
Hochmuth, R., Peters, J., Rønning, F. & Winsløw, C., Feb. 2025, in: Educational studies in mathematics. 118, S. 153–168 16 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- 2024
- Veröffentlicht
Experts’ intuitive mathematical discourses about integration in complex analysis
Hanke, E., Dez. 2024, in: ZDM - Mathematics Education. 56, 7, S. 1403-1416 14 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Ingenuity und ich – Erinnerungen an die gemeinsame Zeit auf dem Mars
Brockmann-Behnsen, D., Okt. 2024, in: Spektrum der Wissenschaft. 2024, 10, 8 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung
- Veröffentlicht
Target-Group Based Public Relations for the Collaborative Research Center 871
Schomaker, C., Friege, G., Gilge, P. & Seume, J. R., 12 Sept. 2024, Regeneration of Complex Capital Goods .Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung
- Veröffentlicht
About the Use of QA-Maps in the Development of Lesson Plans by Student Teachers
Hochmuth, R. & Peters, J., 23 Juli 2024, Trends in Mathematics. Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, S. 283-291 9 S. (Trends in Mathematics; Band 16).Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Exploring the Perceived Relevance of University Mathematics Studies by First-Semester Teaching Students
Büdenbender-Kuklinski, C., Hochmuth, R. & Liebendörfer, M., Apr. 2024, in: International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education. 10, 1, S. 138-171 34 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)
On using a core idea to foster the transition to advanced mathematics – transferring the idea of average to complex path integrals
Hanke, E., 7 Feb. 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) in: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Brückenvorlesungen und semesterbegleitende Maßnahmen
Büdenbender-Kuklinski, C., Hochmuth, R., Liebendörfer, M. & Ruge, J., 2024, Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen: Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebniss. Hochmuth, R., Biehler, R., Liebendörfer, M. & Schaper, N. (Hrsg.). S. 367-394Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Creating the De | Informed Citizen
Ruge, J., Khellaf, S. & Hochmuth, R., 2024, in: Philosophy of Mathematics Education Journal. 2024, 41, 26 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Der Start in das Mathematikstudium als krisenhafter Bildungsprozess
Günther, L. M., 2024, Mathematische Bildung neu denken: Andreas Vohns erinnern und weiterdenken. Hamann, T., Helmerich, M., Kollosche, D., Lengnink, K. & Pohlkamp, S. (Hrsg.). S. 183-197 (Conference Proceedings in Mathematics Education; Band 12).Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung
- Angenommen/Im Druck
Die Ikonizität der Gebärden über Variablen unter dem Einsetzungsaspekt.
Angeloni, F., 2024, (Angenommen/Im Druck) Beiträge zum Mathematikunterricht 2024.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung
- Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)
How many differentiable functions are there? A reflection on functional thinking and the Baire category theorem as a component of mathematical horizon content knowledge for prospective teachers
Hanke, E. & Hochmuth, R., 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024). González-Martín, A. S., Gueudet, G., Florensa, I. & Lombard, N. (Hrsg.). S. 125-134Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung › Peer-Review
- Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)
Inquiry in mathematics: studying a professional development measure for university lecturers
Gómez-Chacón, I. M., Hochmuth, R. & Peters, J., 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) in: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Ontologies in engineering mathematics research
Peters, J., Hoppe, A., Ewerth, R. & Hochmuth, R., 2024, INDRUM2024 Proceedings: Fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. González-Martín, A. S., Gueudet, G., Florensa, I. & Lombard, N. (Hrsg.). Barcelona, S. 535-536Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Abstract in Konferenzband › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Patterns of individual learning support with focus on sign activity and communicating about it: A comparison
Wille, A. & Ott, B., 2024, CERME 13: proceedings of the thirteenth congress of the European Society for Research in Mathematic Education.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Perspektiven von Grundschulkindern auf das physikalische Phänomen Schall: Eine phänomenografische Studie
Veith, S. I., 2024, Hannover.Publikation: Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Monografie › Forschung
- Veröffentlicht
Potenziale von stoffdidaktischen Analysen in der Hochschulmathematikdidaktik
Feudel, F. & Hanke, E., 2024, Beiträge zum Mathematikunterricht 2024. S. 85 88 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung
- Veröffentlicht
Praktikumsvorbereitung neu gedacht – ein Scrum-basiertes Konzept für das Vorbereitungsseminar.
Brockmann-Behnsen, D., 2024, Tagungsband der GDCP 2023 in Hamburg. S. 378-381 4 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Representation of numbers and variables in Austrian Sign Language
Angeloni, F., Wille, A. & Hausch, C., 2024, Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). 9 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Sensitising teacher students for institutional obstacles in analysing content for lesson planning: Preliminary analysis of an intervention project
Hochmuth, R. & Peters, J., 2024, INDRUM2024 Proceedings: Fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. González-Martín, A. S., Gueudet, G., Florensa, I. & Lombard, N. (Hrsg.). Barcelona, S. 609-618 (Proceedings (INDRUM)).Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung › Peer-Review